HotS #2
HotS #2

Misje

Data publikacji : 22.01.2013

W czasie prasowego pokazu Heart of the Swarm mieliśmy okazję zobaczyć trzy misje z nadchodzącego dodatku do StarCraft II. Bardzo ważne jest to, że były to mapy, które następowały jedna po drugiej, dzięki czemu uczestnicy konferencji mieli okazję nieco lepiej przyjrzeć się fabule oraz temu, jak Kerrigan daje sobie radę z rojem zergów.

Wszystkie dostępne misje związane były z działaniami na księżycu Kaldir.

 

Harvest of Screams [Z zimną krwią]

(jest to misja, w którą wcześniej mieliśmy okazję zagrać zarówno na prasowym pokazie Heart of the Swarm jak i na targach gamescom)

  • Nagroda za wykonanie głównego celu: pięć poziomów Kerrigan
  • Nagroda za wykonanie dodatkowego celu: dwa poziomy Kerrigan
  • Nowa jednostka: Roach

Kerrigan wraz z zergami wyrusza na księżyc Kaldir, na którym schroniła się Na’fash. Naszym celem jest włączenie jej wojsk do Roju, jednak szybko okazuje się, że nie będzie to tak łatwe, jak można się było tego spodziewać.

Po wylądowaniu na Kaldir zostajemy poinformowani przez naszych doradców o tym, że księżycu występują burze lodowe, które mogą unieruchomić nasze jednostki. Abathur wpada na pomysł zasymilowania kodu DNA Ursadonów, które są odporne na to zjawisko, żeby Rój zyskał tę umiejętność. Po zdobyciu esensji Ursadon Matriarch, nasze jednostki stają się odporno na Flash Freeze, jednak okazuje się, że na księżycu znajdują się wojska protossów, które chcą poinformować Złotą Armadę o powrocie Królowej Ostrzy.

Naszym głównym celem staje się zniszczenie trzech Psi-link Spire, które pozwalają protossom na długodystansową łączność z Shakuras. Bonusowym celem jest pozyskanie dodatkowego materiału genetycznego Ursadonów z dwóch Matriarch, dzięki któremu efektywność Roju w czasie trwania lodowych burz zostanie zwiększona (przykład: zwiększony jest zasięg pola widzenia). Flash Freeze jest naszym sojusznikiem w czasie trwania misji - kiedy jest on aktywny, protossi są bezbronni i nie nic robić, w czasie kiedy Kerrigan i jej podwładni bez problemu niszczą ich bazy. Sugestia: w czasie Flash Freeze nasza baza może być zaatakowana przez grupy Ursadonów, dlatego polecam zostawić kilka jednostek do jej obrony (szczególnie na poziomie Brutal!).

Po zniszczeniu wszystkich przekaźników protossi decydują się na ucieczkę z Kaldir na promach kosmicznych, które będziemy musieli powstrzymać w kolejnej misji. Między misjami na pokładzie naszego 'statku' pojawia się więzień - protosska imieniem Lasarra, która została pochwycona przez zergi. Kerrigan nie zgadza się na przeprowadzenie na niej eksperymentów przez Abathura, jednak zakładnik może się przydać Królowej Ostrzy.

Osiągnięcia:

  • Harvest of Screams [Z zimną krwią] - ukończ misję Harvest of Screams
  • Ice Breaker [Lodołamacz] - zniszcz 20 rozmrożonych budowli wroga w misji Harvest of Screams
  • Storm Chaser [Łowczyni burz] - ukończ misję Harvest of Screams na poziomie normalnym w mniej niż 15 minut

 

Shoot the Messenger [Zestrzelić posłańca]

  • Nagroda za wykonanie dodatkowego celu: trzy poziomy Kerrigan
  • Nowa jednostka: Hydralisk

Kerrigan nie może pozwolić na to, aby promy kosmiczne protossów uciekły i poinformowały Shakuras o jej powrocie. Początkowo prom wylatuje z głównej bazy protossów i zmierza do portalu znajdującego się w pobliżu naszej bazy - naszym celem będzie niszczenie statków, zanim dotrą do celu (jeśli się nam to nie uda, będziemy musieli powtórzyć misję). Po pewnym czasie aktywują się kolejne porty z których wylatują promy oraz dodatkowe portale, do których zmierzają.

Kurs statków jest przedstawiany na naszej mapie, dlatego łatwo jest ustawić się naszą armię, aby zniszczyć transportery protossów. Po jakimś czasie nasz przeciwnik zaczyna wysyłać po dwa promy, co może nieco utrudnić nam powstrzymanie go przed ucieczką. Jest jednak sposób, aby ogarniczyć tego typu działanie - niszcząc porty lotnicze w bazach protossów (zniszczenie wszystkich trzech jest równoznaczne z wygraniem misji, bez konieczności czekania na wszystkie *fale*).

W ramach dodatkowego celu w misji musimy niszczyć komory stazy, w których protossi zgromadzili próbki biomasy. Ich zebranie będzie wiązało się ze zdobyciem dodatkowych poziomów dla Kerrigan.

Po powstrzymaniu wszystkich promów (w ten czy inny sposób) Kerrigan dowiaduje się o ogromnym statku, który znajduje się po drugiej stronie księżyca Kaldir. Niestety armia Królowej Ostrzy nie ma szans na to, aby dogonić uciekającą grupę protossów, jednak kluczem do powstrzymania Złotej Armady może okazać się schwyta wcześniej Lasarra. Kerrigan umieszcza w jej organizmie larwę zerga, a następnie usuwa barierę psioniczną, która uniemożliwiała protossom teleportowanie swej sojuszniczki na pokład głównego statku. Teraz Lasarra może wrócić do swych braci...

Osiągnięcia:

  • Shoot the Messanger [Zestrzelić posłańca] - ukończ misję Shoot the Messanger
  • Warp in Peace [Przesyłamy w pokoju] - w misji Shoot the Messanger nie pozwól, aby jakikolwiek wahadłowiec protosów rozpoczął przesył.
  • Extreme Nexism [Ekstremalny nexizm] - zniszcz 2 nexusy protosów w misji Shoot the Messanger na normalnym poziomie trudności.

 

Enemy Within [Wewnętrzny wróg]

  • Nagroda za wykonanie głównego celu: misja ewolucyjna Roachy
  • Nagroda za wykonanie dodatkowego celu: jeden poziom Kerrigan

Lasarra pojawia się na ogromnym statku protossów (cała mapa jest statkiem), jednak tuż po tym jak mówi, że musi powiadomić o wszystkim swych braci, z jej wnętrza wychodzi larwa zergów, zabijając ciało swego nosiciela (odniesienia do Obcego rządzą!). Teraz, jedna mała larwa musi powstrzymać potężny statek, aby nie dotarł on do Shakuras... Kerrigan instruuje młodego zerga i daje mu wskazówki, które mają pomóc w przeżyciu we wrogim otoczeniu. Na początku nasza larwa dysponuje dwiema umiejętnościami:

  • Parasitic Invasion: larwa ukrywa się w organizmie żywej istoty (na statku znajduje się wiele zwierząt, które protossi napotkali na Kaldirze)
  • Consume Host: larwa pożera od środka istotę w której wcześniej się schroniła, generując przy tym biomasę.

Na samym początku jesteśmy bezbronni i jedyne co możemy zrobić, aby przeżyć, to ukrywanie się - zarówno w żywych organizmach, jak i kanałach wentylacyjnych. Kiedy zbierzemy już 100 biomasy oraz odnajdziemy bezpieczne miejsce, nasza larwa będzie mogła ewoluować w matkę roju - Niadrę, która zdobywa nowe umiejętności mające jej pomóc w zatrzymaniu statku protossów:

  • Regeneration aura: jednostki zergów znajdujące się wokół Niadry otrzymują zwiększoną regenerację życia.
  • Birth Zergling: Niadra składa jaja z których wykluwają się zerglingi (limit supply: 10).
  • Grow: zdobycie kolejnych porcji biomasy pozwala Niadrze na kolejne etapy ewolucji, dzięki czemu zyskuje możliwość przywoływania nowych jednostek (150 biomasy - Roach, 18 supply; kolejne 150 biomasy - Hydralisk; 35 supply).
  • Parasitic Invasion: Niadra wysyła larwę, która po chwili zabija wskazaną żywą istotę, a jej ciało przerobione jest na biomasę.

Niadra może napotkać na swej drodze tarcze energetyczne, które wyłączyć można jedynie przy pomocy zerglingów - przemykają się one wąskimi szybami wentylacyjnymi, a następnie niszczą generatory. Kiedy wybuchy na statku wybudzą ze stazy większość jednostek protossów, naszym celem będzie zabicie 100 jednostek wroga oraz zniszczenie komór ratunkowych przy pomocy których chcą oni uciec (na komorach są liczniki, dlatego jesteśmy ograniczeni czasowo). Jednym z dodatkowych celów jest przejęcie kontroli na Ursadonem, zanim zostanie on zabity przez protossów (protossi zorientowali się, że zergowie najprawdopodobniej wykorzystują istoty zebrane na księżycu Kaldir).

Kiedy pokonamy już jednostki protossów, widzimy jak Niadra pokrywa niemal cały statek biomasą i tworzy na nim zergowe "budynki". Problemem jest jednak to, że traci kontakt z Kerrigan, która dotychczas kierowała jej działaniami...

Osiągnięcia:

  • Enemy Within [Wewnętrzny wróg] - ukończ misję Enemy Within
  • Biomass Effect [Biomateriał na zerga] - zbierz 450 jednostek biomaterii podczas misji Enemy Within
  • Failure to Launch [Niewypał] - nie pozwól jakiejkolwiek kapsule ratunkowej osiągnąć osiągnąć czasu poniżej 20 sekund w misji Enemy Within na normalnym poziomie trudności

Powrót
Drukuj
Poleć stronę znajomemu



Autor: Grzegorz "Sigmar" Sadziński
Data publikacji : 22.01.2013
Liczba wyświetleń tekstu: 3423