HotS #2

Kerrigan & ewolucja Zergów

Data publikacji : 22.01.2013

System rozwijania Kerrigan, która będzie bohaterem obecnym w większości misji, uległ dosyć istotnym zmianom od czasu ostatniej prezentacji kampanii dodatku do StarCraft II. Twórcy gry porzucili system ról taktycznych (Battle Focus) i zdecydowali się na rozwijanie Kerrigan przez zdobywanie nią poziomów, które odblokowują dostęp do kolejnych umiejętności. Drzewko talentów ma siedem poziomów, a na każdym mamy do wyboru jedną z dwóch umiejętności, która wspomoże Rój. Twórcy gry zdecydowali, że w dowolnym momencie można zmieniać umiejętności, którymi dysponuje Kerrigan, nie ponosząc przy tym żadnego kosztu - jest to inne podejście niż to, które widzieliśmy w Wings of Liberty, gdzie nasze decyzje były ostateczne i nie było sposobu na wycofanie się z danego ulepszenia.

Poniżej znajdziecie pełną listę umiejętności z drzewka Kerrigan (początkowe dwa zbiory umiejętności były już odblokowane na 6 poziomie Kerrigan, dlatego nie jest pewne to, kiedy stają się dla niej dostępne, chociaż można założyć, że jest to 1 i 5 poziom).

Poziom ??

  • Kinetic Blast [Wybuch Kinetyczny] - 10 sekund cooldown; 50 energii; Kerrigan zadaje 300 obrażeń wybranej jednostce lub budynkowi.
  • Heroic Fortitude [Heroiczna Wytrzymałość] - pasywna; +200 do maksymalnego życia, szybkość regeneracji życia zwiększona o 100%.

Poziom ??

  • Crushing Grip [Miażdżący Chwyt] - 10 sekund cooldown; 50 energii; Kerrigan ogłusza wszystkie cele we wskazanym obszarze oraz zadaje im 30 obrażeń rozłożonych w czasie.
  • Chain Reaction [Reakcja Łańcuchowa] - pasywna; ataki Kerrigan zadają normalne obrażenia głównemu celowi oraz 10 obrażeń dodatkowym czterem celom, które znajdują się w pobliżu

Poziom 10

  • Zergling Reconstitution [Regeneracja zerglingów] - zabite zerglingi odradzają się za darmo w Hatchery. Odrodzić się może maksymalnie 10 zerglinów w czasie 30 sekund do przywrócenia wszystkich poległych.
  • Improved Overlords [Ulepszeni nadrządcy] - overlordy wykluwają się natychmiastowo i dają 50% więcej zasobów.

Poziom 20

  • Wild Mutation [Dzika mutacja] - 25 sekund cooldown; 50 energii; na wskazanym obszarze, jednostki zergów otrzymują +200 do maksymalnego życia oraz zwiększoną szybkość ataku o 100% na 10 sekund.
  • Spawn Banelings [Powij tępiciele] - 30 sekund cooldown; 50 energii; Kerrigan przywołuje u swego boku 6 banelingów z czasowym życiem.

Poziom 35

  • Twin Drones [Bliźniacze robotnice] - drone wykluwają się po dwie, bez ponoszenia przez gracza dodatkowego kosztu w minerałach i supply.
  • Maligant Creep [Złośliwa biomasa] - na biomasie jednostki i budynki zergów mają zwiększoną regenerację życia oraz szybkość poruszania się. Creep tumor mogą rozprzestrzeniać się dalej i szybciej.

Poziom 50

  • Infest Broodlings [Infekowanie pomiotami] - cele atakowane przez Kerrigan zostają zainfekowane i jeśli zginą odpowiednio szybko, na ich miejsce pojawią się 2 broodlingi.
  • Fury [Furia] - każdy atak wykonany przez Kerrigan zwieksza szybkość jej ataku o 15% do maksymalnych 75%.

Poziom 60

  • Drop-pods [Komory Desantowe] - 300 sekund cooldown; 100 energii; zaczynamy misję mając cooldown na tej umiejętności. Z nieba spada komora, w której znajduje się 40 zerglingów, 5 roachy oraz 5 hydralisków.
  • Spawn Leviathan [Wezwij lewiatana] - 300 sekund cooldown; 100 energii; zaczynamy misję mając cooldown na tej umiejętności. Przywołuje lewiatana z czasowym życiem i atakmi, opartymi o zasób energii. Może atakować zarówno naziemne jak i powietrzne istoty.

 

Kerrigan na polu bitwy zdecydowanie przechyla szalę na korzyść zergów. Jej umiejętności są bardzo potężne i w przeciwieństwie do *słabych* herosów w misjach z Wings of Liberty, nie będziemy musieli chować jej na tyłach naszej bazy. Jeśli zostanie ona pokonana na polu bitwy, zacznie się odradzać w jednym z pobliskich Hatchery - w dostępnych na pokazie prasowym misjach nie było sytuacji, w której utrata Kerrigan wiązałaby się z niepowodzeniem misji. Bohater kampanii Heart of the Swarm dysponuje również umiejętnością Burrow, dzięki czemu może uniknąć wrogów znikając pod ziemią, podobnie jak pozostałe jednostki zergów.

Wybrane przez nas umiejętności mają istotny wpływ na przebieg rozgrywki w kampanii i to, jak radzimy sobie z przeciwnikami - osobiście bardzo przypadł mi do gustu Wybuch Kinetyczny, który bez problemów niszczył Działa Fotonowe napotkanych protossów; oraz Reakcja Łańcuchowa - każdy nasz atak uderza do 4 dodatkowych celów (zarówno jednostki jak i budynki). Zdobycie tych kilku poziomów było bardzo satysfakcjonujące, a możliwość dowolnej zmiany umiejętności pozwala na eksperymentowanie z ich zestawami bez konieczności rozpoczynania zabawy od nowa (lub też wczytywania zapisanej gry).

 

Ewolucja

Pewnych zmian doczekał się również system ewolucji zergów. Poprzednio w czasie misji zbieraliśmy mutageny, które przeznaczaliśmy a wykupowanie ulepszeń dla konkretnych jednostek, a po zebraniu wszystkich trzech, odblokowywała się możliwość ewolucji gatunku. W chwili obecnej również mamy dostępne trzy ulepszenia przy każdej jednostce, jednak wybieramy po prostu spośród nich jedno, z którego chcemy korzystać (podobnie jak w przypadku umiejętności Kerrigan, ulepszenie wynikające z mutacji możemy swobodnie zmieniać między misjami). W związku z tym, że nie ma zasobu, który potrzebny jest do odblokowania tych ulepszeń, ewolucja gatunku w jeden z dwóch szczepów jest dostępna po wykonaniu określonych misji w kampanii. Jest to świetnie posunięcie, ponieważ w czasie zabawy w trybie dla pojedynczego gracza będziemy mieli możliwość zobaczenia ewolucji wszystkich jednostek - a nie tylko tych, w które odpowiednio dużo zainwestowaliśmy (twórcy gry zapewniają, że większość jednostek zergów będzie mogła mutować, jednak nie wszystkie).

Zergling

  • Hardened Carapace [Utwardzony karapaks] - jednostka otrzymuje +10 do maksymalnego życia.
  • Adrenal Overload [Adrenalinowy szał] - szybkość ataku zwiększona o 50%.
  • Metabolic Boost [Przyspieszony metabolizm] - szybkość ruchu zwiększona o 60%.

Baneling

  • Corrosive Acid [Żrący kwas] - obrażenia dla głównego celu ataku zwiększone o 100% (obrażenia obszarowe pozostają niezmienione).
  • Rupture [Wzmocniona membrana] - obrażenia obszarowe zwiększone o 50%.
  • Regenerative Acid [Kwas regenerujący] - eksplozja leczy sojusznicze jednostki oraz budynki.

  

Roach

  • Hydriolic Bile [Żółć jodowodorowa] - jednostka otrzymuje +8 obrażeń przeciwko jednostkom typu light.
  • Adaptive Plating [Adaptabilna powłoka] - jednostka otrzymuje +3 armor, kiedy ma poniżej 50% życia.
  • Tunneling Claws [Szpony kopiące] - jednostka porusza się pod ziemią w pełnej szybkości. Pod ziemią jednostka otrzymuje zwiększoną regenerację życia o 100%.

Hydralisk

  • Frenzy [Szał] - umiejętność aktywna (30 sekund cooldown). Po jej aktywowaniu szybkość ataku zostaje zwiększona o 50% na 15 sekund.
  • Ancillary Carapace [Dodatkowy karapaks] - jednostka otrzymuje +25% do maksymalnego życia.
  • Groved Spines [Rowkowane kolce] - zasięg ataku jednostki zwiększony do 6.

W ten sposób wyglądają ulepszenia, które możemy wybrać dla jednostek dostępnych w zaprezentowanym demo Heart of the Swarm. Gracz po prostu wybiera, który z trzech bonusów podoba mu się najbardziej, a jeśli zmieni zdanie, przechodzi do Komory Ewolucyjnej między misjami, w której bez żadnego kosztu może dokonać odmiennego wyboru.

Inną kwestią są misje ewolucyjne dla jednostek zergów w których przyjdzie nam wybrać w jaki szczep chcemy mutować nasze oddziały. W tym przypadku mamy do czynienia z bardzo krótkimi misjami (trwają one dosłownie kilka minut), które mają nam przedstawić mocne strony określonych podgatunków oraz sytuacje, w których ich umiejętności mogą się nam najbardziej przydać. W prasowym demo do dyspozycji uczestników zostały oddane dwie misje ewolucyjne:

Zergling

  • Raptor [Drapieżca] - mutacja zerglinga, która doskakuje do swojego wroga. W misji ewolucyjnej nasze zerglingi najpierw musiały zdobyć materiał genetyczny skaczących istot z planety Kalis, a następnie użyć swych nowych zdolności do zniszczenia bazy Terran, która znajdowała się na niedostępnych wcześniej wzniesieniach.
  • Swarmling [Rojnik] - mutacja zerglinga, która wykluwa się natychmiastowo po trzy sztuki z jednego jaja. W misji ewolucyjnej musieliśmy szybko przygotować obronę naszej bazy na planecie Astrid III. Dzięki szczepowi swarmlingów z łatwością rozprawiliśmy się z atakiem Terran, a następnie przeprowadziliśmy szturm na ich bazę.

Baneling

  • Splitter [Rozszczepieniec] - mutacja banelinga, która po wybuchu jednostki wytwarza dwa pomniejsze banelingi. Na planecie Neleth zamieszkują istoty Mitoscarab, które posiada zdecentralizowany układ nerwowy, dzięki czemu po śmierci zmieniają się one w dwa mniejsze organizmy. Po zebraniu odpowiedniej ilości materiału genetycznego, nasze zmutowane banelingi będą mogły pokonać przeważające siły Terran na planecie.
  • Hunter  [Łowca] - mutacja banelinga, która potrafi skakać po klifach oraz doskakuje do swych wrogów. Wulkaniczna planeta Scoria to dom banelingów, które po wielu cyklach zaadaptowały się do trudnych warunków panujących w tym miejscu. Na samym początku musimy zebrać pozostałe grupy hunterlingów i jednocześnie uważać na zmieniający się poziom lawy (wygląda to podobnie jak w przypadku misji The Devil's Playground w Wings of Liberty). Kiedy już zbierzemy wystarczającą grupę jednostek, zaatakujemy obóz Terran - jednak w związku z tym, że jego front jest mocno strzeżony, nasze banelingi wskoczą i zniszczą bazę od strony minerałów.

  

Po rozegraniu misji ewolucyjnej każdego gatunku, zostaniemy postawieni przed wyborem tego, na jaki szczep chcemy się zdecydować. W misjach ewolucyjnych rady daje nam Abathur - potężny zerg zajmujący się manipulowaniem w kodzie genetycznym.

Bardzo ważne jest to, że w przeciwieństwie do umiejętności Kerrigan oraz ulepszeń ewolucyjnych, ta decyzja ma charakter ostateczny i nie możemy jej zmienić w czasie dalszej gry.


Powrót
Drukuj
Poleć stronę znajomemu



Autor: Grzegorz "Sigmar" Sadziński
Data publikacji : 22.01.2013
Liczba wyświetleń tekstu: 4702