Q&A Fansite
Ocena: 3.8/5 (22)

StarCraft II Exclusive Fansite Q&A - StarCraft2.net.pl

Data publikacji : 03.07.2009

1. Dustin powiedział w Blizzcaście 8, że Banshee jest bardzo potężną jednostką powietrze-ziemia przeciw budynkom obronnym. Jakie są szanse Banshee przeciw naziemnym jednostkom. Dla przykładu czy równa walka będzie 5 Banshee przeciwko 5 Stalkerom, lub czy Banshee będą musiały uciekać jak zobaczą Stalkery ?

Tak, Banshee jest bardzo silną jednostką powietrze-ziemia jednak na pewno da się ją powstrzymać. Dla przykładu Marinsy i Thory mogą być dobrą obroną dla Terran, u Zergów Hydraliski. I tak jak podano w przykładzie, Stalkery z blinkiem i High Templary z psonic stormem wystarczą by odeprzeć atak.

2. Zergowie mogą poruszać i regenerować się szybciej gdy są na creepie. Terranie mają Medivaca, mechaniczne jednostki może naprawić SCV. Czy myślisz, że dobrym pomysłem u Protossów było by szybsze regenerowanie tarczy gdy jednostki są w zasięgu pylonów ?

Protossi obecnie mają Shield Battery w Obelisku, które regeneruje tarcze w wybranych jednostkach. Jest to aktywna umiejętność zabierająca energię obeliskowi i jest to podobna koncepcja jak zasugerowałeś.

3. Czy macie jakieś plany na Infested Protoss ?

Nie, z powodu fabuły.

4. Pytanie o system powtórek. Czy planujecie stworzyć opcję by obserwator mógł zobaczyć to co aktualnie widział gracz ? Tak jak by obserwator stał za nim i patrzył na jego monitor ?

Obecnie są już bardziej zaawansowane funkcjonalności w naszym systemie powtórek. Jeżeli wybierzesz konkretnego gracza, możesz zobaczyć to co on czyli jak kontroluje jednostki, budynki, wydaje zasoby. Dodatkowo możesz wybrać opcję wszystkich jednostek gracza, zobaczyć jego armię, ile wydaje, ile produkuje, ile razy klika na minutę.

5. Co się stanie jeżeli wciśniemy 2 razy przycisk grupy (np kilku jednostek czy kilku budynków)? Nasz ekran przesunie się do pierwszego budynku w grupie, czy może w punkcie wspólnym ?

Gdy przypiszesz wiele jednostek czy budynków i gdy są one rozrzucone na mapie i potem wybierzesz grupę przyciskając podwójnie przycisk wyboru, widok na ekranie pokaże ci miejsce gdzie znajduje się największe zgrupowanie jednostek w grupie. Gdy załóżmy masz identyczne podgrupy, to ekran przesunie się do tej najbliższej tobie.

6. Jaki jest status Nuka ? Zasięg, czas rzucenia, siła. I dodatkowe pytanie: Czy powietrze będzie skażone przez jakiś czas po (10-20 sekund) i będzie działało jakoś na jednostki ?

Możesz uzbroić silos w rakietę w Ghost Academy i zajmie to 60 sekund. Gdy skończysz, Ghost będzie mógł wysłać gdzieś rakietę powodując 300 zniszczenia (+200 do struktur) w dość dużym promieniu. Będzie krótki czas pomiędzy atakiem Ghosta a faktycznym zrzuceniem, zatem Ghost musi pozostać w tym samym miejscu. Nie będzie żadnego skażenia po wybuchu.

7. Wiele SCV może reperować budynki jednocześnie. Czemu więc nie mogą razem budować nowej struktury ? I dodatkowe pytanie: Czy SCV ma umiejętność "Patroluj i reperuj" ?

By utrzymać grę zbalansowaną, tylko jedno SCV może budować struktury. SCV mogą reperować struktury i mechaniczne jednostki razem, ale zabiera to więcej zasobów.  Dodatkowo SCV ma umiejętność auto reperowania, więc gdy dasz dyspozycję by SCV patrolowało z włączoną opcją auto-naprawy, wówczas wybrane SCV będzie reperowało wszystko co napotka na swojej drodze.

8. Pytanie o dropa Protossów. Często widzimy w powtórkach, że gracze Protossami robili często dropy Reaverami. Teraz gdy nie ma tej jednostki możemy zrobić dropa Dark Templarami, ponieważ Colossusy są na to za słabe (wniosek po obejrzeniu battlereportów). Czy jest jakaś inna alternatywna taktyka dropowania ?

Collosusy są wspaniałymi jednostkami do wybijania nieprzyjacielskich robotników, tak jak Reaver w oryginalnym StarCrafcie. Collosus ma dwa ataki z 23 pkt zniszczeń każdy i dodatkowo atak rozbryzgowy, więc może zabić drony i proby jednym atakiem, a SCV dwoma. Jeżeli gracz Protossem próbuje dręczyć ekonomię przeciwnika to drop Collosusa obok bazy jest dobrą opcją, Dark Templarzy są także dobrą alternatywą.

 

English version

1. Dustin said on BlizzCast #8 that the Banshee is a very powerful air-ground unit vs. ground defenses. What are the chances of Banshees against ground units? For example is it equal 5 Banshees against 5 Stalkers or the Banshees have to run if they notice Stalkers.

Yes, the Banshee can be a very strong anti-ground air unit but it is definitely not unstoppable. For example, Marines and Thors can be great ground counter units for Terran and Hydralisks for Zerg are also good. And just like the example in the question, Stalkers with blink ability and High Templars with psionic storm can be counter Banshees as well.


2.Zerg can move and regenerate faster on creep. Terrans have medivac, the mechanical units can be fixed by SCV. Do you think that is a good idea for Protoss to regenerate shields faster when they are near pylons?

Protoss currently has the Shield Battery ability on the Obelisk, which recharges the shield of the target friendly unit or area. This is an active ability that drains energy from the obelisk, but is a similar concept to the one suggested.


3. Do you have any plans for Infested Protoss? If yes, what sort/kind of unit will it be?

Based on the lore, the Protoss do not become infested. The combination of the two result in a hybrid race.

4. Question is about replays. Do you plan to create a feature to see what that player saw during the battle? It’s like if I was behind him while he was playing and I was watching his screen.

There are more advanced functions and options implemented in the current replay system. If you select a certain player in the replay, you can opt to see that player’s camera while he or she is controlling units, buildings, and spending resources. Additionally, you can select the options for all players’ Units, Army, Spending, Production, and APM status to view all statuses simultaneously in a replay.

5. What will happen when we double push a hotkey of a group of buildings? (4 lairs for example at one hotkey) Our screen will move to the first lair in a group? Or to set point of all or maybe to the point where everything crosses? (Point of gravity)

When you designate multiple units or structures as a group and the units or structures are spread out in different places, selecting the group by double pressing the hotkey, your screen will go directly to the place that you have the largest amount of consolidated units or structures first. If you have the same amount of units or structures on different positions of the map, your screen will go to the closest one to your current location.

6. What is the status of a nuke? Range, cast time, power etc. And sub-question: will the air be contaminated for some time (10-20 seconds) and affects the units after the blast?

You can arm a silo with a Nuke at the Ghost Academy and it will take 60 seconds. Upon completion, a Ghost can call down a nuclear strike at a target location dealing up to 300 (+200 structures) damage to enemies in a large radius. There will be a period between the casting of the Nuke until the Nuke actually hits its target, in which the Ghost must stay alive. There will be no contamination for the ground or the air after the blast.

7. Several SCVs can repair buildings together. So why can’t they work together to build a new one? Sub-question: Does SCV have an ability (or is it planned) ‘Patrol and repair?’

In order to keep the game balanced, SCVs aren’t able to build structures together. SCVs can repair the damaged structure or mechanical units together, while also costing more resources. However, the SCV does have an auto-casting repair ability, so when you give a command to a SCV to patrol while auto repairing is activated, the assigned SCV will repair the structures or mechanical units around it automatically and will continue their patrol.

8. Question about Protoss drop. We can see that Protoss players often do reaver drops. Now when we don’t have this unit, we can drop Dark Templars, because Colossus are too weak for killing drones/SCVs/Probes (it’s a conclusion after watching many battle videos.) Is there any alternative tactic of drops by Protoss, or this element of a Protoss game was excluded.

Colossus is as great of a worker killer as the Reaver in the original StarCraft. The Colossus has 2 attacks with 23 damage each and gives splash damage, so it can kill drones and probes with a single shot and SCVs with two shots. If the Protoss player is trying to harass the enemy’s economy by killing workers, dropping Colossi from the Warp Prism right next to their base is a possible option, while Dark Templars can also be very devastating as well.

 

UWAGAUprasza się osoby kopiujące w całości newsy z naszej witryny na swoje strony lub fora o wstawianie widocznych klikalnych linków, bezpośrednio do pobranego tekstu. W przypadku braku widocznego linku, skopiowanie tekstu uważa się za kradzież własności intelektualnej.
Dziękujemy: Administratorzy serwisu.

Autor: Krzysztof Baranowski
Data publikacji : 03.07.2009
Data modyfikacji : 06.07.2009
Liczba wyświetleń tekstu: 20391
powrót
drukuj
pdf
poleć

Komentarz (29)

  • Pierwszy ;)

    Bardzo fajnie tylko nie wiem czemu tak Atomówkę osłabili, no dajcie spokój, kiedyś to się rozglądało gdzie i co... wojsko zawsze się przesuwało, a teraz taka duża bomba ma nie zniszczyć BattleCruisera?! Jakoś nie jestem przekonany do Tych Colossusów :/ W kolejnym Battle Reporcie mogli by pokazać coś z tym Bashee bo w zasadzie dużo go tam ostatnio nie było w akcji
    ~Baldur
    2009/07/03 10:35
  • O atomówce już wiele pisali - ile możesz o tym nudzić? Banshee widać w br #1 i #2. A co z pytaniem, czy budynki zergów będą krwawić? :F
    ~ShadowDancer
    obciągacze z.o.o.
    2009/07/03 10:55
  • jej, odpowiedzieli na moje pytanie :D cool, chciałbym zobaczyć taki drop, jak on działa, może w koncu wyjdzie beta i wszystko bedzie jasne.
    ~skofijak@gmail.com
    2009/07/03 11:03
  • jestem ciekaw czy colossus faktycznie zastapi role scraba.. colossus jest tak wielki ze moze byc ostrzeliwany przez dzialka aa, a do transportera załapia sie dwie takie jednostki:) IMO tak nie powinno byc, no chyba ze protosi zostali wyposazeni w jakas pomniejszajaca techologie:D
    ~maniek3c
    2009/07/03 11:11
  • wszystko pieknie cacy i wogole takie newsy wygladaja jak przedluzanie agoni, chyba teraz ludzi najbardziej interesuje kiedy beta do cholery a nie co sie stanie z infested terranem, albo chociaz dowiedziec sie o wymagania sprzetowe - cos co ludzi naprawde interesuje. Z takim robienia wszystkich w wala nie ma mowy o SC2 w tym roku
    ~Sebo250
    2009/07/03 11:12
  • nuke nie niszczył BC(500hp), zostawało mu tyle życia ile miał pancerza.
    ~azi
    2009/07/03 11:15
  • A gdzie odpowiedź na pytanie o szczepionkę dla Colossusa?;p Swoją drogą Blizzard musi kochać Colossusa, bo zawsze podkreśla jaki jest wspaniały - chociaż, jeżeli zabija drony/proby jednym uderzeniem to rzeczywiście, może mieć zastosowanie. Tyle, że reaver zabijał tez od razu SCV..
    ~Dagaen
    2009/07/03 11:36
  • Mnie tam ciekawie jak będzie z thorem (jego "alternatywną" bronią) i Vikingami(gdzie będą budowane - War Factory czy Starport?). A jeszcze jedno: czy hydralisk naprawde zajmuje 2 supply, nie 1?
    ~venucii
    2009/07/03 12:11
  • Musiałem sobie sprawdzić tą nuke i faktycznie BC nie rozwala jedna:D
    Jej siła została zmniejszona o około 30% pewnie dlatego, że ghost jest niżej w drzewku rozwoju i chyba nuka też, zatem nie może być równie silna:)

    @ ShadowDancer
    W końcu to my zadaliśmy pytanie o atomówkę, więc nie ma co się rzucać o Blizza:)

    @ venucii
    Możliwe w końcu ma więcej hp i większy dmg na lotnicze.
    ~Lordzik
    2009/07/03 12:40
  • ma większy hp ale teraz nie będzie zabawy w mass hydra , w SC:BW to była super zabawa bo taką armią mogłeś zniszczyć każdego (a jak jeszcze miałeś ulepszone te hydry to bez problemu) a tu zbudujesz 75 hydr i koniec bo zajmie ci to 150 supply a jeszcze trzeba mieć drony i dobrze jest mieć także delifery żeby rzucić plague żeby hydry nie traciły hp :/
    ~ZerG
    2009/07/03 14:43
  • hmmm....... nie obraźcie się ale te niusy nic nowego nie dodają chyba zgodzę się z Sebo250 bo ludzi tak naprawdę w tej chwili obchodzi tylko obchodzi beta a nie to że hydra zajmuje 2 miejsca a nie 1 :P
    ~Tassadar
    -
    2009/07/03 14:48
  • ja to jestem w szoku,ze tyle zajelo im odpowiedzenie na te pytania, 4 miesiace ?
    ~dzejk
    2009/07/03 15:42
  • Jakoś nie pamiętam by gdzieś było napisane ze bedzie ograniczenie jednostek co?
    ~Inheritor
    2009/07/03 15:58
  • @Tassadar nie obraz sie ale na twoje pytanie kiedy wyjdzie beta, odp. to: kiedy bedzie gotowa, wiec skoad oni maja brac te newsy

    ;) mi sie za to spodobal SCV z opcja patroluj i naprawiaj wszystko po kolei
    ~parówki jedynkize ze serem
    2009/07/03 16:52
  • Popieram, informacja o SCV ciekawa(trochę jak w Warcraft 3, ale lubiałem tą opcję więc nie mam nic przeciwko). Tylko czy nadal muszą tak bardzo wychwalać tego collosusa. Graficznie jest super, ale podczas gameplayów "szybko" umiera i raczej nie nadaje się do "hit n'run" taktyk jak reaver - to była moja ULUBIONA JEDNOSTKA a oni ją tak po prostu usunęli :( . Jak już to jest dobra do obrony lub ofensyw(oczywiście gdy ma wsparcie "legionów" zealotów lub stalkerów(lub inne jednostki naziemne)
    ~venucii
    2009/07/03 17:40
  • ale zajebioza doczekalismy sie Q&A, gratulacje dla grupy trzymajacej władze nad serwisem :D

    szkoda tylko ze nadal nie wiemy co jedza zergi
    ~nic
    2009/07/03 18:08
  • A oni dalej upierają sie że Collosuss jest dobrym zastępcą Reavera... Wiem wiem nie gralem w to ale na kazdym gameplayu widac ze tak nie jest. Nawet w pierwszym gameplayu kiedy jego atak miał sens w zwarciu (zwlaszcza trzymając je na tyłach armii) nie był dobry na dropy ! Obecnie Collosuss to najwieksza porażka Protossów. Ani na dropy ani w zwarciu choc wciaz sie upierają że dzieki upg na zasięg bedzie idealny w obronie. Nie wiem bo tego nie widzielismy ale i tak dam głowe ze reavera bedzie nam baardzo brakowac. Storma ponoc osałbili i to poważnie. Jak w SC BW zabierał 125 obrażeń tak teraz ponoc zabiera 90 aczkolwiek mam nadzieje ze sie myle bo nie u was to przeczytałem. MS to juz nic nadzwyczajnego odkad stracila Planet Cracker , Black Hole i Time Bomb które w koncu nie wiem czy ma byc w multi czy nie. Immoratale wyglądają obiecujaco z ich tarczą i zealoty z Charge. Archony są równiez znacznie slabsze niz w SC BW. Na chwile obecna Protossi mocno odstaja od pozostałych ras :/
    ~Hedrox
    2009/07/03 22:23
  • A opierasz to wszytko na 2 filmikach(z przed pół roku), w których łącznie wystąpiły z 4 collosusy.

    venuci: jakby chciało ci się przeczytać drzewko techa terrana, to wiedział byś, że wikingi robi się w factory.

    Lordzik: tak, ale te pytania zostały zadane 4 miesiące temu i zdążyli już na część odpowiedzieć.

    Sebo250, Tassadar jak wam się nie podoba to kurwa czytajcie tylko posty oznaczone wykrzyknikiem, a nie pierdolcie, że to można o kant dupy rozbić. Nie chcesz - nie czytaj. Nikt ci nie każe.

    nic: wiemy - odpowiedź jest na forum :>

    Hedrox: a moją ulubioną jednostka jest firebat buuuu usunegli go co za banda skur**eli i suki**ynów, czym teraz będę odpierał ataki zerglingów?

    Co do topica, to dziwi mnie, że budynki zergów nie będą krwawić :F
    ~ShadowDancer
    obciągacze z.o.o.
    2009/07/03 22:39
  • Przepraszam, oczywiście chodziło mi o starport... Napisałem inaczej niż myślałem :F

    Venuci jak się zalogujesz to możesz pisać komenty bez dodatkowego "i"
    ~ShadowDancer
    obciągacze z.o.o.
    2009/07/03 22:48
  • "Jakie są szanse Banshee przeciw naziemnym jednostką."
    Proszę poprawić tego karygodnego orta! Na końcu zdania powinno być słowo: jednostkom.
    Przeraża mnie, jak widzę coraz częstsze zamienianie końcówek typu: ludziom na ludzią albo jak w tym przypadku użycie słowa w liczbie pojedynczej "tą jednostką" jako słowa w liczbie mnogiej. Liczba mnoga to: (tym) jednostkom!
    ~nest
    2009/07/04 00:31
  • ty bo ci ciśnienie skoczy...
    ~Oo
    2009/07/04 02:06
  • Ty wyżej, masz jakiś problem z tym, że ludziom (ludzią?:P) przeszkadza kaleczenie ojczystego języka?
    Nie jestem sam, ale większość woli siedzieć cicho niż komuś zwrócić uwagę, bo to "niekulturalnie"?
    ~nest
    2009/07/04 02:33
  • Dziekuje za Q&A, na czesc pytan odpowiedz padła juz wczesniej.



    @nest: kierujac sie netykieta wytykanie literowek jest niekulturalne. Ten artykul jest podpisany, wystarczy powiadomic autora prywatnie (mejlem), a nie specjalnie pisac taki post poza tematem.
    ~robercik
    2009/07/04 07:38
  • Ale jeśli komuś wytkniesz literówkę, to nie jest przynajmniej dumny z tego, że jest głupi(chodzi mi o forum) :F
    ~ShadowDancer
    obciągacze z.o.o.
    2009/07/04 08:15
  • To Thor będzie w bulidzie Beta czy nie?
    ~Adelard
    2009/07/04 08:34
  • To jest beta, nie demo
    ~ShadowDancer
    obciągacze z.o.o.
    2009/07/04 09:29
  • @robercik
    Zrobiłem to specjalnie. Nie chcę się tutaj pastwić nad autorem, nie taki miałem zamiar. Chodzi mi o uczulenie wszystkich czytających na te coraz częściej popełniane przez ludzi błędy ortograficzne (bo tego literówką bym nie nazwał).
    Gdybym napisał prywatną wiadomość do autora, to nikt więcej by na tym nie skorzystał:(:P
    ~nest
    2009/07/04 09:33
  • Aj ten Colossus to dla blizarda święta krowa , cały czas mówią jaki jest wspaniały a BR3 , jak zobaczył że protos buduje dwa to mało sie nie posikał

    a co zrobiły te dwa colossusy to dobrze wiemy
    ~Juelz
    2009/07/04 10:22
  • Te 2 collosusy posiekaly cale uderzenie tossa, więc chyba nie są takie złe...
    ~ShadowDancer
    obciągacze z.o.o.
    2009/07/04 11:05


Archiwum nowości