Zaloguj się
Zarejestruj się
Odwiedź nas na Facebook
Runes of Magic

Nowości
Ocena: 4.1/5 (31)

Data wydania StarCrafta 2

Data publikacji : dn.1 czerwca 2009

Podczas konferencji prasowej, związanej z uczestnictwem Activision Blizzard na targach E3, Mike Morhaime potwierdził datę wydania gry jako "końcówka 2009". Oto oficjalna wypowiedź:

Morhaime: “We’re targeting an end of year release—this year—for StarCraft 2, but as always, we won’t release it until it meets our standards and the expectations of our players.”

Czyli:

Celujemy z wydaniem na koniec tego roku, jednak jak zawsze, jeżeli gra nie będzie spełniała oczekiwań graczy, wówczas nie zostanie wydana.

UWAGAUprasza się osoby kopiujące w całości newsy z naszej witryny na swoje strony lub fora o wstawianie widocznych klikalnych linków, bezpośrednio do pobranego tekstu. W przypadku braku widocznego linku, skopiowanie tekstu uważa się za kradzież własności intelektualnej.
Dziękujemy: Administratorzy serwisu.

Autor dokumentu : Krzysztof Baranowski
Data publikacji : dn.1 czerwca 2009
Liczba wyświetleń tekstu: 5026
powrót
drukuj
pdf
poleć

Komentarz

Czyli "jednak jak zawsze" gra wyjdzie pewnie na swieta... 2010 roku.
~Deaken
2009/06/01 09:22
To normalne, że nie ustalają sztywnej daty wydawani, jak jeszcze tyle czasu zostało, to by było nieprofesjonalne.
~Lordzik
2009/06/01 09:32
Jeszcze fajnie jakby powiedzili kiedy maja wyjsc dodatki. Ja licze ze oba wyjda w 2010. Inaczej to by bylo bez sensu.
~mgk
2009/06/01 09:32
Po za tym to oczywiscie.

Beta: lipiec, sierpien, wrzesien.

Pazdziernik czas na wytloczenie plytek i dotarcie ich do sklepow.

Listopad premiera.

Grudzien swieta.

ewentualnie 1 miesiac beta dluzej aby na poczatku grudnia juz byl w sklepach przed swietami.
~mgk
2009/06/01 09:49
Tam było jeszcze "beta later this summer" czy cos takiego. Czyli beta raczej nie w czerwcu...
~mateuszwaracki
starcraft2.net.pl

2009/06/01 10:09
ciekawe czy data premiery podana przez empik się potwierdzi :)
~bloodyDziq
2009/06/01 11:17
Nie potwierdzi sie bo wrzesien to nie jest koniec roku.

Po za tym beta potrwa ze 3 miesiace. Potem jeszcze miesiac na wytloczenie plyt i dostarczenie do sklepow
~mgk
2009/06/01 11:24
Ee - czyli powiedział że nic nie powiedział...

To że SC2 wyjdzie pod koniec tego roku albo na początku przyszłego to wiedzieliśmy od dawna z 99% pewnością...
~Lukassuss
2009/06/01 11:25
No spodziewajcie się BR 5 w styczniu :)
~SC FAn
2009/06/01 12:19
Dawać już tą bete! a co do daty wydania, no to raczej było pewne że do końca 2009 wyjdzie
~mrGreg
2009/06/01 12:35
I niech mi ktoś powie że wydanie sc2 w 3 częściach to nie jest chwyt marketingowy na zarobienie potrójnej puli pieniędzy,Ja jestem ciekaw o wiele bardziej innej rzeczy niż rzeczywista data wydania tej gry,jestem ciekaw jak długo po wydaniu kampanii Terran przyjdzie nam czekać kolejno na Zergów i Protossów,jest też jedna rzecz której nie rozumiem , mianowicie w becie będą dostępne wszystkie 3 rasy ?
~bleef
2009/06/01 14:01
@bleef - tak, w becie jak i w multiplayer ostatniej wersji będą dostępne wszystkie 3 rasy. W dodatkach ma dojść trochę jednostek i innych dodatków oraz 2 nowe kampanie.
~mateuszwaracki
starcraft2.net.pl

2009/06/01 14:13
Ja tez bym bardzo chcial wiedziec kiedy wyjdzie ostatni dodatek.

Jak np mam czekac rok to moge nie kupowac gry tak wczesnie.
~real_mgk
2009/06/01 15:38
bleef: najwyraźniej nic nie rozumiesz skoro mówisz ze 3 części to chwyt marketingowy, nie wiesz czy będą dostępne 3 rasy... w ogóle czytałeś cokolwiek na temat SC2 ? wiesz dlaczego są 3 części ?
~Skofijak@gmail.com
2009/06/01 15:46
~bleef: BW to też był chwyt marketingowy?
~Lordzik
2009/06/01 17:00
@bleef
Będą dostępne 3 rasy na singla i multi. Kampanii nie będzie w becie.
~Ksen
2009/06/01 19:39
Dobra panowie to wytłumaczcie dlaczego to nie jest chwyt marketingowy ?
~bleef
2009/06/01 23:19
Ja od razu wiedziałem ,że jest to chwyt marketingowy ale mam nadzieje ze będzie dużo map i rozbudowany edytor najlepiej coś do edycji jednostek do jednej misji ale tak zeby to nie bylo przy use map settings bo to mnie dobijało.
Inna sprawa to jednostki jeszcze ze 2 lotnicze dla zergów pls .
Ale niech Blizzard nie bierze tego serio jak nie mają ukrytych jednostek to niech nie dodają bo odłożą betę i dalej tez datę wydania .
OK kończę bo za dużo nie.
~rax
2009/06/02 00:03
Po pierwsze, to w ogóle nie jest chwyt marketingowy. Oni wszystko podają Ci na tacy, wcześniej informując wszystkich o tym. Takie działanie (rzekomo komercyjne) nie jest żadnym chwytem marketingowym! (Błąd w nazewnictwie)
Po drugie, Blizz robi to by wydać wcześniej grę. Motyw jest, bo i ja wolę 2 dodatki i mieć 1 część rok wcześniej, niż 1 dodatek i zagrać w SC2 rok później.
Po trzecie na obecnym rynku gier wydawanie dwóch dodatków do podstawki nie jest niczym nadzwyczajnym. Patrz choćby na HoM&MV. Do tego dochodzą nam jeszcze takie tasiemce jak Fifa i multi-sims.
Po czwarte 2 dodatki, to 2x więcej nowości i po wydaniu całej trylogii czekać będzie na graczy dobrze rozbudowany RTS na następne lata. Warto zainwestować w grę, która na pewno będzie się cieszyć ponadprzeciętną żywotnością.
Po piąte, bo to Blizz i oni mają kasy w brud. Może i jednym z głównych celów to zysk, ale cenią też sobie jakość, prestiż i markę. Dlatego nawet z dwoma dodatkami liczyć możemy na wysoką jakość.
~Skvader
2009/06/02 00:13
~Skvader - bardzo dobrze napisane- nic dodac nic ujac.
~sir_Gorash
Cemetery Gates

2009/06/02 04:06
no, napisane dobrze. Głównie chodzi o to, że będzie dużo rzeczy w SC2 w pierwszej części, wielka kampania terran i do tego full multi i mega edytor, to całkiem sporo jak na jedna gre, więc chyba starczy do wydania pierwszego dodatku. Poza tym dodatki są fajne bo odświeżają grę.
Chyba fajniej jest co roku dostawać coś nowego niż dostać 3 części na raz przejść kampanie 10 razy w miesiąc i później tylko grać multi przez następne 10 lat do wydania SC3 :D
~Skofijak@gmail.com
2009/06/02 09:06
#Skvader
oczywiście że jest to chwyt marketingowy, swoją drogą ten chwyt marketingowy wykorzystuje większość firm robiących gry wydając właśnie dodatki które "ulepszają" gre - różnica polega na tym że tu od razu zapowiedziano 2 dodatki (zapowiedziano ze wzgledów marketingowych oczywiście aby wybadać reakcje rynku - jestem pewien że gdyby reakcje były bardzo negatywne to żadnych dodatków by nie było)
- takie rozwiązania na rynku się po prostu przyjęły, gracze nie protestowali więc większość firm będzie to skrupulatnie wykorzystywać aby zwiększać zyski
- jakość, prestiż i marka to po prostu sposób na osiągniecie zysku według strategii Brizzarda
- "po wydaniu całej trylogii czekać będzie na graczy dobrze rozbudowany RTS na następne lata." - czuje się trochę tak jakbym chciał kupić Golfa 6 ale najpierw dostał golfa 4 potem golfa 5 a po 2 latach miałbym produkt docelowy ;)
~oldschool
2009/06/02 09:14
Zapomniano powiedziec, ze kampania to okolo 30 plansz. Czyli dostajesz juz bardzo duza kampania w SC2.

Chociaz ja zamiast 30 plansz terran, potem zerg, potem protos, wolalbym tez aby byly 3 kampanie terran, zerg protos i w dodatku znow 3.

Bo ja cos nie wierze ze grajac 20sta plansze terran nie bedziemy mowic "dosc juz tych terran.."
~mgk_ktos_zajol_mi_xywke
2009/06/02 09:33
Chwyt marketingowy, jak sama nazwa wskazuję, odnosi się do rzeczy szybkich, nagłych. Dlatego to co robi Blizzard to raczej strategia marketingowa. Zresztą ogólnie ten chwyt marketingowy jest dość pejoratywny i raczej dotyczy sytuacji, w której firmy wykorzystują naszą nieuwagę, rozkojarzenie aby wcisnąć nam jakiś kit. Tutaj Blizz tego nie robi.
Co do Twojej metafory, to jednak się z nią nie zgodzę. Lepszym porównaniem byłoby to, gdybyś kupił sobie tego Golfa 6 i do niego dokupywał takie dodatki jak GPS, czy CB radio. Dodatki do SC2 nie są niezbędne do grania. Chcesz kupujesz. Nie, to nie.
~Skvader
2009/06/02 10:36
jeżeli ktoś nie widzi zalet wydania SC2"podstawki" a później co rok dwóch dodatków jest co dużo mówić zaślepionym 'antyglobalistą', który na dźwięk słowa marketing zaczyna się trząść-lub krócej -po prostu głupkiem. Jedyny minus wydania gry w 3 kawałkach to to że będzie więcej kosztować, tyle co jedno tankowanie na rok:/ Plusy są takie że co roku gra będzie odświeżana i balansowana, będziemy mieli więcej radochy bo 'przygoda z SC2' będzie trwać prawdopodobnie 3 lata, nowe jednostki, mapy, kamapanie itp, SC wyjdzie szybciej itp itd..wątpi się w ludzką inteligencję jeżeli napotyka się wciąż komentarze typu "czy w Wings of Liberty jedyną grywalną rasą bedą Terranie?" a później tacy ludzie piszą brednie typu chcą się nachapać kasy, wszystko to komercha, blizz się skończył na Lost Vikings itp. Nie ma firmy, która lepiej dba o fanów więc z czystej uczciwości stfu
~RichardX
2009/06/02 10:51
puk puk, eee przepraszam czy to może Onet dział gospodarka ? luzzz panowie luzzz
~Stanisław_Okrzyp
2009/06/02 11:53
#Skwader
chwyt marketingowy to nie coś szybkiego nagłego :) chwyty marketingowe wykorzystywane są latami a nie tylko okazyjne...

"Dodatki do SC2 nie są niezbędne do grania. Chcesz kupujesz. Nie, to nie."
Tu jest problem bo oczywistym jest że po wyjściu nowego dodatku aby pograć na Bnecie trzeba będzie kupić nowy dodatek - czyli tak jakbyś jednak musiał kupić 4 koło do golfa albo jeździć na trzech :)

#RichardX
nie wiem czy do mnie piejesz ale chyba nie masz elementarnego zrozumienia na czym polega marketing i co chodzi w sprawie. Nie bluzgam na najlepszą firmę jaką jest Blizz ani na SC2 jedynie jako konsument zwracam uwagę że inni konsumenci za łatwo i zbyt chętnie zgadzają się na rozwiązania mające na celu maksymalizacje zysków firm i maksymalizacje kosztów konsumentów. Niektórzy wręcz (np. Ty) piszą tak jakby jeszcze nam firma jakąś laskę robiła - więc jedynie stwierdzam że Blizz ma b. skuteczną strategie marketingową ;)
~oldschool
2009/06/02 11:57
Tak, bo Blizzard nie robi gier przez 3 lata, po to żeby je później sprzedawać za pół darmo, oczywiście że chcą jak najwięcej zarobić na swoim produkcie, to chyba logiczne?
Nazywaj to sobie jak chcesz, chwyt marketingowy, strategia marketingowa itp
Jest to towar luksusowy, nie jest Ci chyba niezbędny do życia? w każdej chwili możesz im okazać swoje niezadowolenie i już nigdy więcej nie kupować ich gier.
~mrGreg
2009/06/02 13:26
mrGreg
jasne racja, ale Blizz to nie Bóg i śmieszy mnie jak nieco krytyki w jego stronę się rzuci to wszyscy bezkrytycznie bronią interesów blizzarda :)
~oldschool
2009/06/02 13:39
Ale twoja krytyka jest pozbawiona sensu, bo masz pretensje do firmy o to że chce zarabiać pieniądze, mógłbyś krytykować gdyby wydali gre zabugowaną, słabą, czy z kosmicznymi wymaganiami sprzętowymi, ale takie gadanie jaki to blizz zły bo stosuje chwyty marketingowe jest conajmniej dziecinne.
~mrGreg
2009/06/02 13:45
mrGreg
przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo ja nigdzie nie skrytykowałem Blizzarda - skrytykowałem Was i bezkrytyczne podejście do tego typu zagrywek marketingowych na dodatek tak jakby jeszcze laskę nam robił że zarobi na SC2 parę milionów :o
zresztą nvm
~oldschool
2009/06/02 13:51
Wszystko ok, tylko kto powiedzial ze dodatki beda co rok?

TO strasznie dlugo i chyba nikt by tyle nie chcial.


Tym bardziej ze dodatek jest tak zrobiony ze to nie dodatek co nie rozerwalna czesc gry.
Nie mozna kupic podstawki i na tym zakonczyc.
Bo nie masz wtedy kampani zergow i protosow.

Co innego dodatek jak w SC1 gdzie ktos mogl sobie przejsc 3 kampanie i pogral kazda rasa i byl zadowolony i nie musial kupowac brood war.

Tutaj troche bardziej jest to na zasadzie uzaleznienia gracza.

To tak troche jak darmowa dzialka narkotykow. Przeciez nie musisz potem placic za kolejna. Co nie? Nikt Cie do tego nie zmusza :) A jednak. Blizz tu zagral na psychice.
Bo nikt nie kupi SC tylko dla kampani terran.

Blizz jest dobra firma. Ale ja np wolalbym dodatek taki jak w Brood War. Ze 3 razy sa w podstawce i 3 rasy w dodatku.

nie jestem pro graczem i zanim zagram multi chcialbym przejsc single.
~mgk_ktos_zajol_mi_xywke
2009/06/02 13:57
Blizzard o wszystko pyta fanow a czemu o to nie zapytal?

a) czy wolisz dodatek jak w SC1 ze dodatek to 3 kampanie i podstawka 3
b) czy wolisz nasz nowy pomysl.

Ja wole a)
I pewnie ponad polowa tez wolala by a.

Nie tylko ze wzgledow finansowych, ale uwazam ze ciekawiej jest grac na zmiane rasami, a nie 30 plansz w kolo macieju wolkowac terran.
~mgk_ktos_zajol_mi_xywke
2009/06/02 14:02
Blizzard nie ma kasy w brud jak ktoś napisał , kryzys dotknął również tą branże , a wypowiadali się o tym sami pracownicy blizzarda , a po drugie "chwyt marketingowy" to może być proces 2 dniowy , ale może się również ciągnąć latami.

To co robi blizzard to jest chwyt marketingowy i nabijanie sobie kieszeni forsą.

Ale co mnie to ? Ja chce mieć dobrą grę :)
~bleef
2009/06/02 14:17
kryzys? jaki kryzys. Kryzys wymyslily media.

Sadzisz ze 11 milionow graszy WoW nie gra w WoW na czas kryzysu?

Jakos liczba graczy sie nie zmniejszyla. A jak zmneijszyla sie to nie wiele.

A kazdy placi 15 euro co miesiac. To jest w cholere kasy.
~mgk_ktos_zajol_mi_xywke
2009/06/02 14:20
a pozatym Starcraft to coś więcej niż gra , to niebotyczne zyski dla firmy , myślicie (ci którzy tak bronią Blizza) , że oni nie chcą teraz chwycić byka za rogi ? Ludzie nawet jeżeli ta gra w całości będzie kosztować 450 zł to i tak ją wszyscy kupicie, co do jednego osobnika , blizz to wie , wiedzą to ich spece od marketingu.
~bleef
2009/06/02 14:25
Ok to może jakąś petycje do blizza wyślemy, żeby sprzedawali SC2 za symbolicznego 1$ ? i jeszcze żeby robili gre przez kolejne 3 lata ale wydali ją w jednej części.
Normalnie żal czytać co niektóre wypowiedzi.
Żyjemy w erze turbo kapitalizmu jakby ktoś jeszcze tego nie zauważył.
~mrGreg
2009/06/02 14:33
Zarobili na wow 1,3 miliarda $ w 2008 to prawie tyle ile wynosi budzet Lotwy czy Estoni.
11 milionow ludzi płaci im rocznie podatek ponad 150$, stac ich na utrzymanie małego panstwa, a tym bardziej na sprzedawanie SC2 po 1$ :D...
~rascal
2009/06/02 14:47
wiem ze to kapitalizm.
wiem ze blizzard ma prawo tak robic.

I blizzard tak robi. Gra na psychice. Nikt nie kupic SC2 dla samej kampani terran. Tak jak nikt nie przestanie kupowac narokotykow po paru darmowych probkach, mimo ze ma takie prawo.

I blizzard ciagnie kase z nas jak moze. I dobrze wie jak.
Jakby nie chodzilo o kase to by sc2 nie byl tak podzielony. Jest dokladnie tak podzielony by zmusic fana do kupna kolejnego dodatku.

Nie mowie ze to zle. Wiem ze BLizz nie jest organizacja harytatywna.

Mowie tylko by fani nie zapominaja o tym ze Blizz to nie sa bogowie, a ludzi z krwi i kosci ktorzy chca tez kasy.

Za dobra gre zaplace. Kupie cale 3 czesci SC2.

Ale to ciagniecie za nos, "masz teraz tylko terran, nie damy Ci po trochu kazdej z ras bo chcemy miec pewnosc ze kupisz nowe dodatki" jest troche nie fajna dla zwyklego gracza.
~mgk_ktos_zajol_mi_xywke
2009/06/02 14:57
Zgodzę się z rascalem np. powiedzmy że 500 tysięcy z tych 1,3 mln. idzie na wypłaty hipotetycznie to jeszcze mamy 800 tysięcy tam jakieś 300 tysięcy na podatki (prąd,woda,gaz itd.)
i mamy jeszcze całe 500 tysięcy z tego powiedzmy 400 tysięcy idzie na organizacje bet i takich tam i zostaje im całe 100 tysięcy z czego mogą jeszcze połowę wpłacić na jakieś akcje charytatywne :) i nie ma mowy o tym że brak i kasy na to :P
A tak jeszcze w sprawie tego wydania w 3 częściach to fajny pomysł bo na te części poczekamy może z 3/4 roku ? i to nada graczom pewnego dramatyzmu będzie wiele nie przespanych nocy z powodu pytań ,, co będzie dalej jak pokonać tych wrogów i czemu ten colossus taki słaby , co będzie dalej " :P
~Tassadar
-

2009/06/02 15:06
@Tassadar:

W pewnym sensie tak.
Tak jak serial ktorego odcinki sie koncza w najdramatyczniejszym momencie i "ciag dalszy nastapi", aby widz przypadkiem nie przestal ogladac.

Ale mimo wszystko tego nie lubimy :)
Jak nam sie cos tak konczy, jest urwane.
~mgk_ktos_zajol_mi_xywke
2009/06/02 15:13
O widze że mgk doskonale zrozumiał mój pkt widzenia :) i racja za dobry produkt tak samo jestem w stanie zapłacic więcej, a wiem że SC2 taki będzie, nic w tym dziwnego że firma która robi jedną gre raz na kilka lat(nie licząc dodatków do WoWa) chce na niej jak najwięcej zarobić, wiem że kupując ich gre nikt mnie nie zrobi w konia jak w przypadku np takiego GTA 4, kto grał ten wie o co chodzi.
~mrGreg
2009/06/02 15:19
Męczą mnie juz tego typu tematy i kapke wkurwrzają. 0 konkretów tylko ochłapy na tzw "odpier*ol się" byle cos odpowiedziec albo powtarzanie w kółko tego samego. Wolałbym juz żeby sie w ogóle nie odzywali albo mówili prosto ze nie moga czegoś jeszcze zdradzić a nie idiotów z nas robią... W sumie byc moze to ich normalna polityka, niewiem bo to moja pierwsza gra na która szczerze wyczekuje. Ile moża robic grę :/
~DamnYouBlizzard!
2009/06/02 16:02
NIE CZAJE WAS LUDZIE WIEM SC2 RACZEJ BUGÓW MIEĆ NIE BĘDZIE ALE SKĄD MACIE PEWNOŚĆ - JEŻELI BUG BĘDZIE POWIEDZMY W MIEJSCU NA KOŃCU MISJI , WIADOMO PRZEZ PRZYPADEK TO JUŻ MAMY GRĘ ZRĄBANĄ , BO NIE PRZEJDZIESZ DO NASTĘPNEJ MISJI I CO NAJMNIEJ 2 TYG. NA PATCHA .
BETA MOŻE I JEST PO TO ŻEBY USUWAĆ BŁĘDY ,
ALE IM BARDZIEJ ZAAWANSOWANA GRA TYM MNIEJSZE SZANSE NA WYKRYCIE WSZYSTKICH BOGÓW.
~rax
2009/06/02 16:52
Precisely, Robin !
~Batman
2009/06/02 17:04
Rax, ech elokwencją nie grzeszysz. Licznika postów tu nie ma więc przeczytaj czasem co napisałem zanim klikniesz "dodaj komentarz".

Ręczę Ci że takiego kalibru "BOGI" pracownicy Blizza i testerzy wyłapią zanim gra będzie w sprzedaży.

Poruszając temat SC2 w trzech częściach, osobiście uważam to za dobry pomysł, który może być świetnie zrealizowany, jeśli tylko strona fabularna gry będzie wysokich lotów. Nie komentuję w ogóle kwestii finansowej gdyż tak po prawdzie nie wiele jeszcze o niej wiemy, sądzę jednak że nie będzie aż tak źle. Pamiętajmy że pojawiały się dużo gorsze wypowiedzi sugerujące możliwość płacenia za granie po battlenecie (wciąż chyba w 100% nie wykluczone). Zatem z dwojga złego lepiej jest zapłacić za 2 dodatki, które jak sądzę nie będą tylko dojną krową dla firmy ale wartościowym hmm zjawiskowym wydarzeniem w świecie gier.
~terkin
2009/06/02 17:30
terkin masz racje nie pomyślałem zanim kliknąłem na przycisk ale miałem kiedyś coś dziwnego w broodwar protossem nie można było u mnie przejść misji ''Escape from Aiur " wywalało mi grę - byla to pierwsza misja protossem i dlatego napisałem tego powyższego posta .
wiem nie uzasadniłem tamtego kiedy było trzeba
~rax
2009/06/02 19:00
wasze pretensje są totalnie idiotyczne, to tak jakbym miał pretensje że władca pierscieni wyszedl w 3 czesciach i ze musialem 3 razy placic za bilet <lol> i to jeszcze uzaleznia bo po pierwszej czescie mialem ochote na druga i trzecia zeby zobaczyc jak sie skonczy, ci niedobrze rzadni kasy panowie powinni mi dac caly film w cenie pol biletu 6 godzin w kinie i jeszcze na dvd wersje director cut, zeby nie bylo ze sciagaja kase na dvd ze mnie. Aaaa w ogole to blizz juz i tak ma przerabane bo wydał SC1 ktore bylo takie uzalezniajace ze wiadomo ze teraz kazdy kupi SC2! Moze do sadu ich podacie.
Jakie by te kampanie w SC2 nie bylo to i tak jak ktos ma kupic dodatek to i tak kupi. Poza tym ludzie, jakby mieli wydac wszystko razem to bysmy jeszcze ze 3 lata czekali wiec nie narzekajcie, blizz chce zrobic wieka gre, trylogie, myslicie ze wyda trzy male kawalki jednej gry ? Blizz wyda 3 wielkie gry łączące sie w jedna całość.
~Skofijak@gmail.com
2009/06/02 19:12
@rax:

A miales orginal?
~mgk_ktos_zajol_mi_xywke
2009/06/02 19:24
pewnie mial, ze sklepu torrentowego
~mrGreg
2009/06/02 20:45
sry za offtop ale ze strony blizzcastów zniknął epizod 9. Dziwne :S
~Arcydiabeł
2009/06/02 20:50
tak miałem oryginał mam do dziś i po patchu działało
~rax
2009/06/02 21:11
dbam o ta płytę najbardziej chyba ze wszystkich
~rax
2009/06/02 21:12
@rax:

Ja singla przechodzilem na 1.00 i brood war na 1.04 czyli bez patchy.

Nie wiem. Moze byl jakis blad ktory ujawnial sie tylko na danej wersji windows (np milenium, obojetnie).
~mgkiler
2009/06/02 22:35
Mnie osobiście nie interesuje ile Blizz zarobi, ile powinna kosztować gra a ile dodatki. Jestem przekonany że dostanę konkretny, dopracowany produkt, za którego z przyjemnością zapłacę i będę się zagrywał długo i intensywnie czekając na kolejny dodatek.
~Broth
2009/06/03 07:51
Oby tylko te dodatki nie wychodzily co rok jak tu niektorzy sugeruja.

Ja licze ze 3-6 miesiecy. Inny odstep czasu nie wchodzi w gre.
~mgkiler
2009/06/03 11:05
Zapewne gra nie będzie więcej kosztowała niż 159.99;)
~_Mistrzu_
2009/06/03 11:05
nie przesadzajcie

3 miesiące między dodatkami to zdecydowanie za mało czasu. Należy pamiętać, że dodatki będą dodawać też nowe jednostki. Absurdem by było wydawać dodatek tak szybko po podstawce bo zanim się zdąży patchami zoptymalizować balans w multi to będzie robota od początku. Myśle że absolutne minimum to jest 1 rok od podstawki do pierwszego dodatku, a później kolejny przed drugim dodatkiem.

Myśle że gra na gwiazdke 2009, 1 dodatek gwiazdka 2010, drugi dodatek gwiazdka 2011. Chociaż i to może być za szybko.

Dodatki mają spełnić 2 zadania. Pierwszym jest kolejna dawka kampanii w singlu, drugim nowe jednostki w multi - jeszcze same kampanie nie sprawiłyby zamieszania za bardzo, ale jak napisałem wyżej tak często wprowadzanie zmian do multi wpływających na balans pogorszyło by jakość odbioru gry.

Dopiero po wyjściu obu dodatków SC2 zacząłby się "dogrywać"
~elkozzo
2009/06/03 11:50
tak jest, myślę ze nawet 1,5 roku na dodatek to by było optymalnie, dodatek to nie tylko nowe jednostki ale i nowe umiejetnosci dla starych jednostek, kazdy dodatek bedzie sporo zmieniał na multi wiec mysle ze to bedzie naprawde duzo pracy zanim go zrobią, bardzo duzo balansowania.
~Skofijak@gmail.com
2009/06/03 12:02
No jasne. Moze jeszcze pare battle reportow na dodatki, beta testy dodatkow i Duke Nukem Forever na 2025 rok.


Kampanie to sie robi w edytorze w miesiac.

A dodatkowych jednostek bedzie po jednej na rase.
Jak w Brood Warze bylo po 2.

Tym bardziej ze proces tworzenai gry nie jest taki jak sie wiekszosci wydaje.
Wy myslicie ze tego dnia konczy sie prace nad tym i zaczyna nad tamtym.

Tymczasem gdy jeden team konczy prace nad jednym projektem i zaczyna drugi projekt, inny team koczy jeszcze pierwszy.

W czasie gdy trwaja beta testy SC2 spokojnie moga sie w tym czasie renderowac filmiki do 3 kampani, a ludzie robic moga w edytorze plansze.
I tak napewno jest bo tak wyglada proces tworzenia kazdej gry.
~mgkiler
2009/06/03 14:02
Z calym szacunkiem ale w 1.5 roku to mozna cala gre zrobic, a nie tylko dodatek.

Tym bardziej ze dodatki juz mozna robic w trakcie beta testow. Myslicie ze jak sa beta testy, albo jak sie plytki beda tloczyc i jechac do sklepow to w tym czasie ludzie z Blizz beda miec wolne?

Tak, wiem co powiedzie. Starcraft to nie jest gra. Jest Starcraft i reszta gier....... tak tak. znam to :)
~mgkiler
2009/06/03 14:18
Może strzelanke na playa da sie zrobiĆ w 1.5 roku , ale nie gre na którą ludzie czekają ponad 10 lat.
~Samuel
2009/06/03 14:42
Ja nie mowie o grze tylko o dodatku do gry.
~mgkiler
2009/06/03 15:19
wow mgkiler ja bym na twoim miejscu zatrudnił sie w blizzie i byśmy juz dawno mieli SC2 dwa dodatki i zapowiedz SC3 nawet, może poprostu jak wyjdzie SC2 to zrobisz nam w edytorze kampanie zergow i protosów, jak bedzie na poziomie tego co robi blizzard to ci nawet 100 zł za to zapłace. Nie sądze zeby robili BR dla dodatków bo juz będzie SC2 wiec ludzie będą mieli co robić i tak bardzo nie będzie ich to interesowało, ale beta dla dodatku pewnei będzie bo jedna czy dwie jednostki na rase moze bardzo duzo zmienic, przeciez SC i BW sporo sie róznią.
~Skofijak@gmail.com
2009/06/03 16:17
Starcraft 2 będzie świetny na pewno ale za długo go troszeczkę robią . Skofijak nie sadzisz ze półtora roku to o 8 miesięcy za długo . Będą mieli silnik , będą mieli pomysły więc 1.5 roku to nie będzie.
~rax
2009/06/03 17:23
Blizzard nie wyda dodatków w tak krótkich odstępach czasu bo jest to dla nich całkowicie nieopłacalne od strony marketingowej.
~Touqi
2009/06/03 17:44
masz sporo racji . ale 1.5 roku to zadlugo
~rax
2009/06/03 19:09
1.5 roku marketingowo tez im sie nie oplaca.

Jakby powiedzieli ze wydawac beda co rok to NIE KUPIE TEJ GRY.

Nie mam zamiaru czekac 2 lat na skompletowanie gry. 2 lata bym sobie mogl pograc w singlu protosami. To by byla PORAZKA.

6 miesiecy to jest absolutnie max.
dodatek 1 w czerwcu 2010 i drugi na swieta 2010.
Po za tym Diablo 3 ma wyjsc jeszcze a to wyjdzie raczej po dodatkach do SC2. A przeciez napewno nie wyjdzie Diablo 3 w 2012.
~mgkiler
2009/06/03 21:42
Proszę Was. W blizz siedzą spece od waszych małych rozumków. Zrobią tak ,że na każdą część starka będziecie się ślinić. I to jest chore ,że będziecie łożyć na nich po 200 zł za część. Zadajcie sobie pytanie czy w Polsce nas stać na to. Kto pracuje może i poświęci tą kasę.... ale qrwa już to widzę jak ta gra zacznie się panoszyć po sieci. Też coś mi się obiło że ucinają mozliwość gry LAN. I co im to da.... ten co zpiraci i tak nie kupi orginału żeby pociąć w multi, a znając życie potrzeba matką wynalazku. Ktoś się znajdzie i coś wykombinuje.... Ogólnie żal... prace nad gra 10 lat.Porażka. do tego po obejżeniu coraz więcej fiereport coraz mniej mi się to zaczyna podobać. A pamiętam jak zagrywałem sie w sc1. Oglądając to wygląda mi to na sieczke.... i nic więcej. Oprawa graficzna ładna wymagania zajebiste .... i tyle. Jak dla mnie grafika mogłaby zejść na 2 plan ale by gra miała to coś co pierwsza część..."dusze"
~killerxxc
2009/07/14 10:52
Ile można czekać... Ile to juz dat było i niby premier... Ostatnio miał być Czerwiec... teraz koniec 2009... Się doczekamy wogóle?:-)
~Arapaima
2009/07/22 16:25
tak sobie czytam wasze posty i zastanawiam sie kiedy w koncu wyjdzie ta podstawówka...
tak dla jasnosci ostatni post: 2009.07.22
moj post 30.1.2010 i jeszcze nie ma premiery wyznaczonej ;dd
~kulka
2010/01/30 21:36


Archiwum nowości
11.03.2010
04.03.2010
02.03.2010
28.02.2010
BlizzCast 13 (44 komentarzy)
25.02.2010
24.02.2010
Droga do ligi Platinium (53 komentarzy)
23.02.2010
Videocast: Powtórki (48 komentarzy)
22.02.2010
22.02.2010